#4 Makerbilder 1

Makerdays gick av stapeln på Lindholmen i Göteborg morgonen den 3 mars och staden visade sig verkligen från sin bästa sida. Solen sken och älven låg blank. Det är en otroligt spännande och kreativ miljö där på Lindholmen, en perfekt arena för ett spännande event.

Dagarna var uppbyggda av så mycket workshops det bara gick, precis rätt tänkt för det går ju inte att läsa om att göra, då fattar man inte grejen.

Första workshopen för mig innehöll MaKeyMaKey och Littlebits och vi höll till i Lin Educations fantastiska lokaler.

IMG_0901

Här vill man ju bara tillbringa dagarna…

IMG_0884

Niels demonstrerar

IMG_0889IMG_0886

MaKey MaKey, Michaela Sti testar pianot.

IMG_0898

Och Littlebits

Jag begrep mig inte riktigt på Littlebits, kanske för att det är en massa färdiga bitar som klickar ihop med magneter, inte så mycket DIY vad jag kunde se men med MaKey Maken gjorde vi både ett klaviatur av pappkartong och spelade Pacman (första gången för mig) med trolldeg och en bit kartong som kontroll.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.