#19 En ny MOOC

Jag vet inte riktigt vad som flög i mig när jag anmälde mig till en MOOC som dök upp i en tweet för ett tag sedan. Det är en kurs på MIT media lab i Boston, och allt är så klart på engelska. Fast jag har sett att det är ett par deltagare från Sverige åtminstone… Språket ska väl inte vara ett så stort problem även om det kommer att ta ett tag att börja tänka på engelska igen. Det är inte klokt vad jag blivit ringrostig! Och jag är fortfarande tveksam till om jag kommer att fullfölja eller smygkika.

Så här står det i presentationen:

“LCL will focus on key aspects of the Media Lab approach to learning: Projects, Peers, Passion, and Play. We invite you to apply these ideas to your own teaching and learning experiences. Together, we can reimagine and reinvent education.”

MOOC:en heter “Learning Creative Learning” och jag fastnade nog för den för att jag funderar mycket på kreativa processer i skolan, hur vi lär, vad kreativitet och engagemang kan göra för lärandet och så gillar jag ju teknik en del också. När det går att kombinera med traditionella material och tekniker. Men jag vet så lite och kanske är jag på helt fel spår. Det får tiden utvisa. Nu ska jag skriva min presentation och första veckans uppgift!

 

 

Leave a Reply

