#28 Besök

Idag har jag haft ännu en fantastisk fredag på jobbet, jag fick besök av en god vän som jag lärde känna när jag gick slöjdlärarutbildningen i Göteborg för 15 år sedan. Då var hon bland annat lärare i broderi och vi har hållit kontakten sedan dess. Träffats och fikat, broderat och deltagit i en del broderikurser. Idag ville hon komma och se hur jag har det på mitt nya jobb och jag tror att hon saknar mötena med eleverna då och då.

Det var så himla mysigt att få besök av någon som vet och som kan. Någon jag kan spegla min lärarvardag i. Hon ser vad som händer i ett klassrum och kan ge feedback på det jag inte lägger märke till. Och jag tänker på att det är så vansinnigt fel och otroligt dumt att lärarjobbet är ett så ensamt jobb. Jag vill ha fler besök. Av andra slöjdlärare. Som kan diskutera min undervisning med mig ur ett pedagogiskt perspektiv.

IMG_1373

Leave a Reply

