#35 Fortfarande fina fredag

IMG_7152

Visst är det härligt med fredagar men jag tycker att jag har lite bättre fredagar än vanligt den här teminen. De tre grupper som kommer till slöjden då är så mysiga, eller är det att de arbetar med broderi som gör att det är lite extra go stämning. Det enda som stör lite är att jag måste skynda på dem nu, morgongruppen har bara två lektioner kvar sedan är det sommarlov. Jag vill ju gärna att de ska hinna sy ihop sina serier och få se dem på väggarna i salen. Jag funderar på att ha vernissage och låta dem bjuda in sina andra lärare och eleverna i träslöjden, deras klasskompisar men jag vet inte hur vi ska hinna? Det är temadag, lov i massor och filmanalys som bryter schemat. De får verkligen inte sin garanterade slöjdundervisning.

Och broderi ska inte stressas.

Efter lunch hade jag dörren öppen och eleverna droppade in några i taget. Jag kollade mailen och pysslade lite med att städa efter de förra två grupperna. Eleverna satt och småpratade och plötsligt började de sjunga. Det var himla mysigt och jag kände att jag verkligen gillar mitt jobb. Och där låter jag det stanna för idag, jag vägrar reta upp mig på korkade politiker och PISA-undersökningar.

Fredagar är bra och i morgon ska jag köra grävmaskin.

IMG_7153

Leave a Reply

