#36 Hårt arbete

Lika skönt som det är på fredag eftermiddag när jag packar ihop på jobbet, lika svårt är det att tänka på annat än jobb under helgen. Jag kollar Facebook och Twitter och hamnar i diskussioner, läser artiklar och bloggar och funderar på hur jag kan ändra och förbättra min undervisning.

Men, idag har jag verkligen inte haft en chans att tänka på jobbet under dagen. Jag har slitit och släpat i geggan i trädgården för att rädda undan mina finaste pioner från grävmaskinen som ska plana ut i trädgården innan vi lägger trädäck där.

Och nu sitter jag i soffan, en pizza och en öl senare och jag är så trött! Kroppsarbete borde ingå i läraryrket lite då och då så att hjärnan fick slappna av lite någongång!

 

 

Leave a Reply

