#37 Snart måndag igen

Idag har grävandet fortskridit och jag får väl vara nöjd med att mina föresatser att rädda undan de växter jag vill spara har lyckats. Däremot har jag inte lyckats med att förhålla mig lika sorglös till jobbet idag. Det har trängt sig på i form av loggböcker som måste svaras på, åtminstone de tre grupper som kommer i morgon. Jag vet också att jag borde gjort klart en flippfilm som niorna behöver på onsdag och en som sjuorna hade behövt i morgon. Men jag har inte lyckats samla mig utan det är mer som en oro i magen hela dagen. Borde göra…Borde göra…Borde göra… Loggböckerna fick jag undan men det andra, nä jag skiter i det och mår dåligt i stället.

Och i morgon är det både utvecklingssamtal och pedagogisk pub. Det ena lockar mer än det andra.

 

Leave a Reply

