#38 Pedagogisk pub igen

Varför ska man på sin fritid träffa andra inom samma yrkesgrupp? Hur kan det vara bra egentligen? Varför organisera pedagogisk pub egentligen, räcker det inte med den arbetsplatsförlagda tiden och förtroendetid som aldrig räcker till? Får man inte nog av skola som det är och förresten får man inte betalt för de extra timmar man lägger på att diskutera och utvecklas som pedagog. Nej, jag får antagligen inte nog.

I kväll har vi mötts och snackat skola på Posthotellet i Göteborg igen. Vi blir fler och fler som ses, sakta men säkert och det är inte bara jag som berikas av detta, det märker jag. Maken till energi och glädje får man leta efter. EU´s nyckelkompetenser var diskussionsfokus idag men det pratades fritt utifrån behov. Att möta skolfolk i olika skolformer, stadier, stadsdelar…Det ger mig perspektiv på min egen vardag, och det ger mig energi att fortsätta med nya idéer.

IMG_7217

Leave a Reply

