#43 bildning

Förra året vid den här tiden, innan jag sa upp mig från mitt förra jobb sökte jag efter utmaningar, jag tyckte att jag hade fastnat i en roll. Jag hittade en distansutbildning vid Göteborgs universitet “Lärande, kommunikation och informationsteknologi” som jag anmälde mig till. Jag sa upp mig, fick nytt jobb och kom in på utbildningen. I den ordningen. Plus att jag hade sökt till en Comeniuskurs i Prag under hösten. Jag började plugga på distans men det blev genast väldigt tydligt för mig att det inte skulle funka det året. Jag hade en sådan utmaning i att få fason på slöjdsal och attityden till  slöjdämnet på min nya skola att jag sällan åkte från jobbet före sju på kvällen. Bra i och för sig för då slapp jag tullarna. Men jag fick hoppa av kursen.

Idag gör jag ett nytt försök. Jag kan ju alltid anmäla mig i alla fall så att jag inte ångrar mig senare.

Leave a Reply

