#50 Halvvägs

Helt plötsligt har jag tagit mig igenom halva den här bloggutmaningen, och det känns faktiskt helt ok. Jag är ganska nöjd med att formulera mina tankar i skrift, det gör dem lite tydligare för mig i alla fall även om det kan verka som om de hoppar lite fram och tillbaka. Jag lovar, det hoppar ännu mer inuti mitt huvud.

20140419-112845.jpg

Idag funderar jag mycket på en föreläsning jag var på för ett tag sedan. Den handlade om Lärares yrkesetik i sociala medier och hölls av Magnus Blixt och Jesper Ehn på Center för skolutveckling i Göteborg i november förra året. Vi i publiken fick varsin väldigt liten broschyr som rymde en hel del fakta i punktform och det är den här som jag tagit fram idag för att grubbla lite extra på.

20140419-112852.jpg

20140419-112906.jpg

20140419-112912.jpg

20140419-112918.jpg

Jag har ett dilemma av etisk karaktär. Ett verkligt dilemma som jag måste ta i direkt efter lovet. Jag läser och läser och kanske är det så att jag läser in det jag själv vill i det här. Jag kommer inte längre med det här idag utan jag sparar det tills på tisdag när jag är på jobbet.

Femtio inlägg… Ett varje dag… Inte illa!

 

Leave a Reply

