#51 Kroppsarbete är bra för lugnet i kroppen

Det här lovet har jag haft ett par rejäla huvudbry att grubbla på och i vanliga fall hade det hållit mig vaken nätterna igenom. Jag brukar fastna i ett grubbel och spela upp monologer i huvudet. Föreställa mig scenarier som aldrig inträffar, våndas och grubbla. Jag vacklar alltid på om jag gjort rätt, tänkt rätt och om jag egentligen inte kunnat gjort på ett annat sätt. Om det var jag som var orättvis och om jag inte egentligen måste läsa på lite till…

Det här lovet har jag utfört årets mest monotona arbete. Jag har skruvat trall. Inte vilken trall som helst utan en 90 kvadratmeter stor trall och när jag är klar bör jag ha skruvat i ca 4000 skruvar. DÅ får man en stund på sig att tänka.

20140420-210332.jpg
Jag har kommit fram till att i mina dilemman har jag inte kunnat agera på något annat sätt. Jag hade i vanliga fall mått dåligt inför tisdagens utmaningar men nu känner jag att jag har stöd från så många håll och att det faktiskt är jag som har det slutliga ansvaret i klassrummet. Jag vet inte ens om jag blir ifrågasatt utan det är bara något jag förväntar mig.

Och jag har sovit gott på nätterna. Med värk i kroppen och en längtan till nästa dags skruvar och att trädäcket äntligen ska bli klart.

Sonens kompis, elektrikern frågade mig idag om jag inte tänkt på att bli snickare. Jo det skulle inte vara så dumt faktiskt!

Leave a Reply

