#52 Nya tag i morgon

Nu är det slut på tio dagars ledighet och jag sitter och funderar på om det är något jag ska göra för att förbereda mig, vad jag behöver ta med mig i morgon. Kommer bara på att det är bra om jag tar med mig datorn. Jag tänker att jag förbereder mig mindre och mindre för starten efter loven ju längre tiden går. Det blir ändå aldrig som man tänkt och då har jag lagt mycket tid på ingenting. Däremot har jag hunnit tänka mycket på min roll som lärare och pedagogik i allmänhet och det kanske är det loven är, en återhämtning från vardagens galna stress på minuter, krav på dokumentation och lååånga möten om ditt och datt. En möjlighet att hitta riktningen igen och få bli den lärare man vill vara. Kanske lyckas man hålla fast vid det tills nästa lov?..

Leave a Reply

