#65 Pust!

20140505-230344.jpg
I kväll var det pedagogisk pub på Posthotellet igen. Efter en stressig och intensiv dag på jobbet, slarv med lunchen, stress hem, försökte hinna med att hjälpa till att skruva några skruvar på det ständigt växande trädäcket och sedan iväg. Intensiva samtal, hem igen disk, tvätt och duns ned i soffan.

Jag hade velat ta det lite lugnt och luta mig tillbaka och lyssna på de pedagogiska samtalen men som vanligt pratar jag för mycket för att lyssna bra. Det måste jag bli bättre på, jag blir bara så ivrig.

Utvecklingsområde.

2 comments

  1. Hittade till dina nya bloggar idag på morgonen så jag höll nästan på att bli sen 🙂
    Lyckades inte kommentera på Slöjd2.0 så kommentarerna får hamna här i stället. Jag kommer definitivt att länka till den bloggen så att även mina elever kan ta del av dina beskrivningar mm. Såg att du i planeringen för återbruk hänvisade till filmer om miljö. Har du några tips? Tycker att det är svårt att hitta bra. Senast visade jag och min kollega dokument inifrån på svt play, men det programmet fanns ju bara under en begränsdad tid.

    1. Hej!
      Tack vad roligt att du gillar bloggarna! Jag tror att jag tagit bort möjligheten att kommentera i elevbloggen, Länka gärna, bara roligt. Uppdaterar lite dåligt nu så här sent på terminen bara…
      Filmer om miljö har jag hittat på SLI/ GR utbildning men jag vet inte om man måste jobba i Göteborg för att komma åt dem?

Leave a Reply

