NU är det lov!

Idag har jag stängt min slöjddörr på jobbet för ett bra tag framöver. Det har varit ett roligt, intensivt, slitigt, spännande, i vissa avseenden tomt år och hur det än är är jag glad att jag tog steget och bytte jobb för ett år sedan. Det är lite som att resa utomlands att byta jobb. Kultur och tradition skiljer sig åt och ibland förstår man inte heller språket. Man gör bort sig lite och missförstår en del men tillslut börjar det kännas som om man hör hemma. Man har en plats att komma tillbaka till.

Nu har jag två intensiva dagar framför mig med Skolsmedjans konferens i Varberg. Det är en för mig perfekt avslutning på terminen och jag ser verkligen fram emot det. I Varberg ska jag börja tanka inspiration och jag hoppas att det blir fler spännande pedagogiska möten på Collaboratory i sommar, att jag kommer till skott med att fundera ut vad dataslöjd kan innebära för mig och för kommande läsår.

Glad sommar!

20140616-215429-78869775.jpg

Leave a Reply

