Slöjd 2.0:10 Plötsligt händer det

Jaaa! Nu är det beställt! Efter mitt blogginlägg igår fick jag en hel del bra tips, råd, länkar och glada hurrarop. Det är verkligen behövligt att veta att jag inte sitter ensam i båten utan att det finns ett helt nät med personer som ger mig av sin tid när jag går vilse. Måste se till att spara alla länkar och tips på ett bra ställe.

20140718-093700-34620713.jpg

Jag skulle precis sätta mig och ta tag i letandet när jag klickade på fliken till Elektrokit igen. Skrev dioder i sökrutan, efter Peter Ljungstrands tips men det såg inte rätt ut. Skulle precis ge upp när jag fick syn på ordet “Lilypad LED” och där var de! Fattar inte var de hade gömt sig för jag har nog spenderat två timmar totalt på den sidan för att hitta just dem. Och de ser ut som på bilden från instruktionen! Jag behöver inte ens löda för att få dem på plats! Grymt! Jag får bara bortse från det nesliga kardborrebandet för tillfället, detta är en halv seger.

Nu kommer jag att sätta brevlådan under hårdbevakning, och under tiden ska jag se om jag inte kan sy den där väskan jag ska använda för projektet, lite gamla skills tänker jag allt använda!

YAY!

Leave a Reply

