Har vi varit på samma plats?

Varje termin gör jag en utvärdering i alla mina grupper. Jag brukar ställa några öppna frågor typ “vad har varit bra den här terminen?” “Vad har varit mindre bra…” Det ska gå snabbt att göra dem och de är alltid anonyma.

Den här terminen har varit mer än lovligt rörig och jag har känt mig om världens sämsta lärare. Jag har kämpat med att hitta rätt flow men gått hem varje dag med en klump i magen. Det började med hemska slöjdval där det kändes som om många hade textil som ett sistahandsval. Grupperna till träslöjden var orimligt stora och vi fick trixa och lirka. Sedan har det bara fortsatt. Många arbeten har känts för svåra och kön på tavlans hjälplista har varit lååång. Jag kan väl lugnt säga att jag övervägde att strunta i terminens utvärdering? Jag behöver liksom inte gnugga in det, nu vill jag bara få en ny chans med nya elever nästa termin. Men det hade ju varit fegt ändå… Lika bra att se sanningen i vitögat- nu får jag skit.

Döm om min förvåning!
Två nior och två åttor har fyllt i, dock inte alla elever in varje grupp. En del jobbade klart och hade inte tid. Resultatet blev inte det jag väntade mig.

IMG_0454-1.PNG

IMG_0453-1.PNG

Nu får jag fundera ett varv till på nästa termins planering.

Leave a Reply

