#slöjdchatt

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/4af/64606496/files/2015/01/img_0387.png

Idag var första slöjdchatten på Twitter. Vad jag vet i alla fall. Det var lite pirrigt innan, jag hade lovat att moderera diskussionen men rycktes med fullständigt. Jag har inte hittat så många slöjdlärare på Twitter tidigare och var lite orolig att det inte skulle lyfta riktigt men det gjorde det verkligen!

Min erfarenhet från de tre skolor jag jobbat på är att just det praktisk estetiska perspektivet sällan hörs i pedagogiska diskussioner. Inte så konstigt, vi är ju i minoritet oftast.

Diskussionen idag på Twitter var bra, vi diskuterar frågor som rör oss och vår vardag, frågor som intresserar oss inom ämnet och det sker på en öppen arena. Idag handlade det om vårterminens planering och ämnesövergripande arbete. Jag såg flera i flödet som inte är slöjdlärare och det är bra så. Det blir balans på något sätt. Det är en väg att stärka de praktisk estetiska ämnenas roll i skolan. Att låta våra röster höras utanför den egna gruppen. Och det är en styrka att känna att vi är många.

Häng på nästa måndag klockan 20.00!

One comment

Leave a Reply

