Då är jag också med i klubben!

Nu har jag velat testa det här Kahoot som alla pratar om en hel termin! Jag har verkligen inte haft ett enda tillfälle så rörig som förra terminen blev men nu har det ju börjat så positivt, faktiskt i alla grupper!

Jag skulle visa en film om hur man tar mått och väljer storlek på kläder och passade på att göra några riktigt tramsiga frågor i Kahoot för att lätta upp stämningen lite.

Det är alltid lite läskigt men mycket spännande och roligt att göra något man aldrig har gjort förut, i skarpt läge, Ungarna vet ju att jag inte alltid vet vad jag håller på med när det gäller IKT men vi provar friskt och ibland har vi kul. Och det hade vi den här gången.

Som alltid får man lite stöd när det vinglar, några elever hade redan gjort Kahoot i tyskan så de fick agera experter. Frågorna var korkat enkla typ:
“Hur vet man hur mycket och vilket material som behövs till plagget?”
Svarsalternativ:
Man ringer designern.
Man läser i boken.
Eleverna fnissade.

Nu vet jag hur det funkar i alla fall och kan vara lite mer seriös nästa gång. Det som inte var så bra var att eleverna inte kom ihåg något från filmen jag visade innan Kahooten. Några kom inte ens ihåg att jag hade visat en film. Får fundera lite på det.

Lite jobbigt är att jag får sno mig på och göra en till Kahoot till nästa vecka för efterfrågan är stor.

Leave a Reply

