#12 Idag kom våren 



Visst har det varit fint väder några dagar nu men jag har hållit mig hårt fast i min laptop. Den är ju bärbar så jag har kunnat flytta runt den i takt med solen utanför fönstret. Och jag har kommit genom hälften av bedömningarna. Det tar så lång tid att gå igenom och fundera så att det verkligen blir rätt att de skriftliga nationella proven i svenska känns som en mild bris i jämförelse. Om jag bara skulle gå på min erfarenhet som lärare hade det gått på en bråkdel av tiden och jag hade bedömt likadant, så kompetensen och mitt förhållande till slöjdens kunskapskrav är det inget fel på. Men syftet är ju att kunna formulera och motivera så att eleven förstår hur hen ska nå sina mål. Och det tar tiiiiid!

Få se i slutet av veckan hur tydlig jag varit, då kommer eleverna tillbaka från prao.

Idag var det i alla fall allra första heldagen i trädgården för i år och den spenderade jag med min kompis flistuggen. 

Leave a Reply

