#15 En bra dag

Som en fortsättning på gårdagens känsla av att ha släppt lös kaos grubblade jag rätt mycket på hur jag kan vända skutan. Det hänger ju med i huvudet fast man gör annat. Försöker plugga till exempel. Så kom jag bara på det. Några av de som var mest motsträviga och tomma på idéer fick jag säga till att sluta spela på sina iPads och börja fundera och skissa. Med blandat resultat.

Spel! Varför inte i stället uppmana till spel? De kan väl skapa ett spel, ett par stycken tillsammans? Kollaborativt arbete ger ju mer och vad tusan har jag att förlora? Jag fick tag på killarna i korridoren idag, la fram förslaget och det landade direkt!

Nu ser jag faktiskt fram emot nästa veckas lektion. Åtminstone litegrann. Jag har dessutom en baktanke. Kanske kommer min konduktiva tråd till användning? Eller min MaKey MaKey…

Åh det här kan bli en väg att få in lite roliga material i salen! Och det började med en konflikt.

Idag har jag dessutom äntligen fått upp lite tavlor i kapprummet!

En bra dag med andra ord.

tavla 2

tavla 1

Leave a Reply

