Ibland vill man bara få sitta en stund

Lunch, om 15 minuter kommer veckans sista grupp elever. De är 20 stycken, nej 19 för en är visst sjuk idag. Jag har så himla ont i ryggen idag att benen viker sig om jag går för snabbt, och jag hade bara velat bli en sådan där lärare som jag själv hade i början av 80-talet.

Hon satt på en upphöjd platå med sin kateder och lämnade ytterst sällan sin plats. Vi elever stod i en aldrig sinande kö som sträckte sig en bra bit genom salen. Jag tror bara jag såg henne lämna sin plats en enda gång, det var när en kille fastnade rejält med fingret i symaskinen. Då skrek hon något och lämnade salen för att hämta rektorn.

Det var en liten utsvävning från ämnet, det enda jag vill är att få sitta ner idag. Hela lektionen.

2 comments

  1. Snar får du vila dig, jag har mins sista elever nästa vecka.
    Mins väl den bild du beskriver av din lärare😊

Leave a Reply

