Blogg100

Utan att tänka mig för antog jag igår kväll utmaningen att blogga 100 dagar i följd från och med den 1 mars.

Skärmavbild 2014-02-25 kl. 07.46.46

Det kommer att bli en utmaning men kanske också det som får mig att börja blogga igen efter ett långt uppehåll. För flera år sedan höll jag igång bloggen Skapasaker och startade även En bild om dagen. Jag var aktiv ett bra tag och skapade många kontakter med andra bloggare inom samma intresseområde. När jag nu skulle leta upp länkarna var det en underlig känsla att titta in där igen. Det blir ändå ett tidsdokument och en slags dagbok över små vardagshändelser, i all sin anspråkslöshet. Detta var innan jag hade fullt upp med att följa flödet på Twitter och delta i diskussioner i olika FB-grupper.

Kanske kan jag hitta tillbaka till det engagemanget för en blogg igen? Den här gången med fokus slöjd och skola.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.